Followers

Apr 14, 2014

Wahai sahabat

Lewat kelam beserta hening, angin mendayu dibalik jendela. Awan berarak mendung sayu. Masih di bangku usang mengenang hidup.

Wahai sahabat,
Berjalan berpimpin seribu mata menjeling
Menghirau kutukan gembirakan hati
Memandang tepat tenangkan jiwa
Memohon kau ada disini

Wahai sahabat,
Kenang aku dalam doa
Tanam memori tiada duka
Simpan yang manis buang yang hina
Teringat akan saat kita berlagu bersama.

Wahai sahabat,
Jangan bersedih basahkan pipi
Pelukan hangat masih menyingah
Payah aku merangkak sendiri
Mengharap suara meyentak hati

Wahai sahabat,
Sentuhan tangan melindung diri
Kata pujangga melenakan tidur
Ayuh jangan tinggalkan aku.

Wahai sahabat,
Kuat hati mengagah jiwa
Kau menyuluh gelap menyepi
Tertawa aku dalam tangisan
Merangkul tubuh mengalap tangisan.

Wahai sahabat,
Terima kasih untuk sejuta kali
Punyai kau suatu yang bernilai
Fahami hati bahagia bersama

Walau hanya kau sahabat..
Moga Tuhan merahmati
Moga kau masih begitu..
Mengenang aku dalam hidupmu..

No comments: