Followers

Mar 24, 2014

Wanita yang menyentak.

Biar dia menjadi wanita yang bijak dengan katakata.
Yang pintas dengan setiap per-taip-an jemari yang laju di setiap entry keyboard.
Wanita yang tidak ambil peduli isi dunia yang celaka tapi sentiasa bangkit mencoret setiap cerita indah agar Dunia menyedari kewujudan di setiap kisah perit lagi sial , terselit seribu kisah manis dan harum.

Di mana kotak pemikiran manusia hanya ada di dalam satu kelompok dan tidak pernah maju..
Di situ dia mengambil seribu langkah , membuktikan manusia lemah kini di telapak kaki yang busuk
Manusia kuat akan  berada di telapak kaki yang di sarungkan dengan high heels Gucci.
Cantik dan sempurna.

Lengong badan kecil molek, kaki panjang di padankan dengan skirt pendek rona merah bertumit tinggi Gucci melangkah lalu di hadap khayalak ramai yang lagi asyik menikmati petang suram berteman secawan kopi tanpa gula, Dia.. wanita berambut panjang sedikit di perangkan, Lembut menyelak helaian rambut yang menganggu pemandangan jelas. berlalu pergi.. membuat si jejaka terpaku tiada pergerakan bermula..

Jadi wanita yang mampu hidup sendiri tanpa si lelaki yang boleh ranap sebuah perhubungan bukan suatu yang mudah buat si wanita yang kadang dahaga akan kasih sayang dari seseorang.. yang bergelar lelaki.

Pemikiran di luar kotak itu menjadikan dia sekarang. Wanita yang tidak mudah di anggap lemah di mata dunia. Yang dulu mudah di bunuh dengan kata-kata sialan jutaan manusia yang tidak pernah nampak akan kewujudannya. Kini megah berdiri di kakinya sendiri tidak lagi membenar si pelesit mengambil setiap keyakinan yang dia punya.

Apa yang tinggal kini. Dia wanita yang menyentak segala tomahan isi dunia yang rapuh dan lemah . Bukan lagi seorang yang di gelar wanita tidak berbaju bersarung hina di mata masyarakat..

No comments: